Sebeúcta a seberegulace je realizována:
- uplatněním respektující komunikace
- nastavením vlastních hranic s ohledem na hranice druhých
- společnou tvorbou školních pravidel
- sebepoznáváním v různorodých situacích
Autonomie umožňuje:
- maximální podporu kreativity a realizaci vlastních konceptů
- rovnocenné partnerství mezi dospělým a dítětem
- podporu důvěry v dítě, jeho schopnost poznávat svůj vnitřní potenciál a nadání
- volbu vlastní vzdělávací cesty
Smysluplné učení je naplňováno, když:
- děti přinášejí do procesu učení vlastní iniciativu, svá témata, učitelé na tuto iniciativu aktivně reagují
- ve škole probíhá vzájemné učení učitelů a žáků
- žák propojuje dřívější poznatky a zkušenosti a dává je do souvislosti s novými poznatky (pedagogický konstruktivismus)
- žáci přebírají odpovědnost za své učení a dochází k rozvoji vnitřní motivace
Naše výchovné a vzdělávací strategie:
- autonomie v prostředí určeném pro vzdělávání
- respektující přístup
- formativní hodnocení
- projektová/ modulární výuka
- rozvoj čtenářství
- výuka matematiky s využitím prvků metody prof. Hejného
- kritické myšlení
- intuitivní pedagogika
- inkluzivní typ školy
- implementace klíčových kompetencí