Vnímání zvuků - vnímání života

 

Budeme poslouchat svět, okolí, vnímat zvuky, zaznamenávat a pracovat s nimi. Určíme si hudbu a rytmus svého života. Jakou barvu má hudba. Jak znějí obrazy. Jak se tempo a rytmus projeví v grafice a typografii. Budeme lovit zvuky, ruchy, sledovat jejich libost.

Vyrobíme si jednoduché hudební nástroje a budeme experimentovat s jejich zvuky.

 

Výstupy: Barevná paleta zvuků, nahrávky zvuků, vlastní produkce, prožitek, experiment, aktivita na hodině.

 


 

Světový parlament


"Když se slyšíme, znamená to, že se posloucháme?"

V tomto projektu se staneš světově významnou osobou - hlavním představitelem svého (zvoleného) státu. Tvým úkolem bude co nejlépe poznat “svou” zemi, abys v závěru projektu dokázal/a co nejlépe hájit zájmy své země na světovém sněmu. Diskutovat se bude o přerozdělování světových dotací, ukládání světového radioaktivního odpadu.

Naučíš se spoustu věcí ze zeměpisu (i číst mapy), naslouchat, diskutovat, argumentovat a prodat svoje nápady.

 


 

Vliv zvuku


Jak na nás působí zvuk? Vyzkoušíme si jak nás ovlivňuje například relaxační, metalová, rocková hudba. Budeme zkoumat vliv hudby na naši psychiku či emoce. Zkusíme si vytvořit vlastní relaxační hudbu.

Objasníme si do jaké míry je zvuk ještě pro naše uši zdravý a kdy se sluch již poškozuje.


 

Zvuk v dějinách

 

Naším tématem bude zvuk, hlas, řeč a vše další, co je s nimi spojené a týká se dějin, lidské společnosti a života lidí obecně.

Rozvoj řeči a komunikace.

Jazyky ve světě

Hymny EU a dalších zemí

Orchestrion, gramofon, telefon, televize

Sonar, ultrazvuk a další vynálezy

Hudební nástroje - historie a oblasti

Hudební skladatelé historičtí a současní - po zemích Evropy, světa

 

 


 

 

 

Přírodní vědy - fyzika - Iva

 

Prozkoumáme co je zvuk z fyzikálního hlediska, způsoby, jakým se zvuk zaznamenává a přenáší (telefon, rozhlas, telegraf, zvukové nosiče). Zjistíme, co je a jak se vyrábí “krystalka” (1. rádio). Budeme společně zkoumat hlas a zvuky hudebních nástrojů. Podíváme se, jak využívají zvuky zvířata.

 

 

 

DĚKUJEME ZA PODPORU

 

Institut pro podporu inovativního vzdělávání - provázení a mentorská podpora

Petr Stedina, Lucia Kondrátová - vývoj školního administrativního systému

P. C. projekty - realizace projektové dokumentace nové budovy školy

René Slauka - tvorba webových stránek školy

Lucie Slauková - podpora facebooku školy

Zahradnictví u Štěpánů - aranžování květin a sezónních dekorací, inspirace fcb